mandag 21. mars 2011

Premiestrikk-bedre sent enn aldri og litt babystrikk-bedre sent enn aldri

Da er endelig premiene til Elisa og Retrobaby ferdig og går med posten i dag. Det nye kameraet vårt er hverken stødig på farger eller kvalitet så bildene blir litt sånn tja- både rødfargen og lillafargen er er veldig dype og vakre i den virkelige verden. Buksa og lua hører til Voss settet jeg strikker, men den lua lurer jeg litt på for jeg synes den ruller seg inni, det skulle strikkes 6 pinner glattstrikk før man snudde lua og strikket rett oppover. Får prøve å stole på at det bedrer seg når den presses, er det noen som har erfaring med denne  lua er det bare å rope ut. Ellers så lengter jeg etter vår, vårblomster og grønt gress. Er møkk lei skitten snø og sørpe over alt, for ikke å snakke om at de fleste veiene i nabolaget har vært dekket av tjukk is med dype spor i, og nå gjør telehiven seg gjeldende så det er bare å se opp for hull. Om få uker er det laang påskeferie som vi skal bruke til oppussing av juniors rom, men før den tid skal jeg ferdigstille lua og jakka til dette settet. Det er jo dåpspresang og dåpen var i går ;) Heldigvis er settet i str 1 år og junior ble født i februar så det passer ikke før til høsten allikevel . Ha en fortsatt fin uke alle sammen :) 

3 kommentarer:

Trillemor sa...

De er vel nok søde de små babybusker og huen der til. Jeg har lige været en lille tur i Norge i denne weekend, i Bergen. Kom så til at tænke på dig og måtte lig kigge forbi din blog:)

Anita Tørmoen sa...

Det blir et flott sett - fin lue, bukse og pulsvarmere:)

Fru Keilegavlen sa...

Flotte premiar og eit nydeleg sett!