fredag 1. mars 2013

Boka jeg aldri vil glemme


Dette er boka jeg aldri vil glemme, like lite som * Anne Franks dagbok* og *Onkel Toms hytte*.

Grusomheter som vi lukket øynene for- for snart 70 år siden er like aktuelle i dag. Vi har dem rundt oss enda, i flere land, ikke lange flyturen fra oss. Det sies at vi lever i en sivilisert verden, vi lever i 2013. Allikevel eksisterer dette hatet og usikkerheten til de som er fremmede for oss enda. Til andre mennesker som ikke er som deg og meg. Det er vondt og ubegripelig, og særlig vondt er det at de går løs på barna. De uskyldige som ikke har gjort annet galt enn at de er født annerledes, fra deg og meg...

Ha en fortsatt god tankefull fredag...

2 kommentarer:

Marion sa...

Denne boken har jeg også lest, absolutt en bok som fester seg.

Siddis back home sa...

Ja, den boka er fin, har du sett filmen også? Den er god!