søndag 10. april 2011

Eggvarmere og prematurstrikk

De siste dagene har jeg vært opptatt med eggvarmere og enda skal jeg strikke 3 til. Det er lettvint arbeide som nærmest kan gjøres i halvsøvne-oppskriften finner dere her. Jeg har brukt Mor Åse sokkegarn så mitt uttrykk er ikke fullt så mykt som orginalen, men de skal nok holde eggene til noen i Danmark ( Operation Påskeglad) og noen i Norge ( Hemmelig Venn Hobbyboden) varme.

Ellers har jeg strikket litt prematurstrikk (den ene gule sokken ville ikke med..) og det lille heklede teppet er etter oppskrift fra denne dama her. Jeg er ikke så god til å få det til å se pent ut når jeg syr sammen slike tepper så jeg hekled noen ekstra masker over der jeg hadde sydd.

Garnet jeg fikk av Vilma var ikke Holst Supersoft men Blackhill Højlandsull fra http://garnudsalg.dk/. Det har jeg ikke strikket med før, men det gleder jeg meg til at jeg skal nå:) Jeg fikk forslag på et Haruni ( Ravelry) link noe jeg synes er en god ide. Så gjenstår det om jeg skal strikke det forenklede Haruni eller originalen. Da er det kun 3 arbeidsdager igjen til påskeferie og den skal jeg virkelig nyte :)

8 kommentarer:

GURO sa...

så herlige. er du støl???

Unknown sa...

Neida, har gått helt grei, har kjent at jeg lever men ikke verre enn det. Har trena i dag også og skal ha instruktør time til tirsdagen :)

medina sa...

Mye fint du har strikket.)

Smarie sa...

Herlig søte eggevarmere ;o) Og mye flott prematurstrikk du har fått tryllet frem også Krstin. Ønsker deg en flott uke.

Wenche/chawo sa...

Så mye flott du har strikket.Eggevarmerene var herlig.

Trillemor sa...

God påskeferie, du er heldig. De æggevermere er vel nok søde:)

Marieki sa...

ååå, det tror jeg er de søteste eggvarmerne jeg har sett!:D

Anita Tørmoen sa...

Så søte eggvarmere:)