mandag 18. april 2011

Påskeopppussing- farvel Elias og bamse, og om Lacy Baktus-skjerf som er lettstrikket:)


Gutten vår fyller 6 år til høsten og begynner på skolen. Det markerer vi nå i påsken med å male over mors veggmalinger av en bamse og den lille figuren Elias. Er greit å få besøk av skolekamerater uten å behøve å bli ertet ;) Veggen ble malt lys lys gul, rommet er nemlig nordvendt og rommet har fremstått som litt kaldt med den gråfargen om var. Nå har gutten fått skikkelig lekeoppbevaring fra Ikea og rommet fremstår som mye triveligere enn før :)


Strikk blir det tid til innimellom og dette er skjerfet Lacy Baktus . Det er litt mer inspirerende å strikke enn vanlig Karius og Baktus pga hullraden. Garnet er Viking Milk and Honey som jeg fikk i Hemmelig Venn  på Hobbyboden. Tenkte jeg skulle strikke et i lilla Indiecita som jeg kjøpe for en stund siden også. Etterhvert har jeg også lyst til å prøve meg på denne lille søte lua Aviatrix (ravelry link) som  Merete fra fra bloggen monstermønster har lagt ut bilde av i dag. Haruni står jo også for tur. Har nemlig også fiksa skriveren i dag så nå er det håp om å skrive ut både den ene og den andre oppskriften her hjemme. Håper alle koser seg der ute i bloggland, her er det sool, en liten lufting og 16 grader i skyggen. Oppussing av barnerom er straks ferdig og vi skal nyte resten av fridagene :)

5 kommentarer:

LilleAsk sa...

Så fint rommet ble. Artig variant av Baktusen du har strikket.
Ha en fortsatt god påske.

Anita Tørmoen sa...

Så fint skjerf:)

sissel sa...

Flott skjerf og så ble rommet til sønnen flott - barn blir så fort store, og meninger har de heldigvis.
Ha ei fin påske.

KDS sa...

SÅ fint det ser ud....græd du lidt da dine malerier forsvandt?? :)

Unknown sa...

Neida, det gikk helt fint. Men jeg syntes at jeg fikk til båten Elias, så den måtte jeg jo ha bilde av ;)