søndag 1. mars 2015

Strikkekino med strikket rød løper og strikk den siste tiden

Hei igjen, går lang tid mellom vært innlegg nå, er veldig mye på instagram og så er jeg den som har tatt initiativ til Strikkekino i Fredrikstad. Men jeg gjør ikke jobben alene, jeg har fått med meg mange flotte damer på laget: 
Silja Devine- Kreativt surrehue- medlem av Rokkeringen i Østfold, Line fra bloggen Damer for Faen,  Bodil som driver Garnhuset i Fredrikstad, Angela som driver Flamingo Garn og Hobby, Strikkehilda fra Instagram og Dina fra Krabberødveien Landhandleri og selvfølgelig hadde det ikke gått uten stor velvilje fra kinosjef Jørgen i Fredrikstad. Første forestilling gikk av stabelen 9.februar og vi så The Imitation Game. Damene fra garnbutikkene, Line, Strikkehilda, Alpakkahuset Enghaugen og kinoen stod for ikke mindre enn 17 premier som ble trekt ut blant publikum.Heldigvis vant et par av de som ikke visste at de skulle på strikkekino også ;-) Som seg hør og bør strikket vi en rød løper på dugnad, den ble strikket av meg, Line, Trine , Anita og Bente- de tre sistnevnte meldte seg frivillig etter å ha lest om arrangementet på facebook. Artig var det iallefall og vi var 92 betalende tilskuere på første visning. Vi har fått lagd oss en medlemsgruppe på Facebook og er du fra Østfoldtraktene kan du jo følge med her :

https://www.facebook.com/groups/310227629176148/?fref=ts


Bilder er tatt av: Lars Weberg og Johnny Leo Johansen fra Fredriksstad Blad
kopi av Filmplakaten og bildet av den røde løperen har jeg tatt selv.

I morgen er det strikkekino igjen og vi skal se filmen Staying Alive, det ser jeg fram til. Jeg har fått strikket litt selv den siste tiden, men det har stort sett gått i mariussokker, luer og votter. Blant annet Mariuslue, Regan Aviator Hat og Flettelue fra Marte Helgetun. Men nå får jeg fortsette å strikke her, har et mål om å bli ferdig med et par barnehagevotter før morgendagen :-)


Ingen kommentarer: